Wskaźniki powinny być niższe niż 115 mg/dl, bardzo wysoki to ponad 150 mg/dl. Gdy po wynikach badań okazało się, że twój cholesterol jest za wysoki – nie panikuj. Spróbuj go sama obniżyć, zaczynając od zmiany diety. W twojej diecie powinien znaleźć się ryż, którego jest wiele rodzajów. Ale najzdrowszy jest brązowy i czerwony. Ryż jest źródłem błonnika, magnezu, żelaza i witamin z grupy B. Ponadto ryż czerwony zawiera związek zwany monakoliną K, który znajduje się w lekach obniżających cholesterol. Jedz również dużo owoców i warzyw, które w swym składzie mają fitosterole, czyli substancje roślinne, które są składnikiem ścian komórkowych. I tak spożywanie owoców, warzyw, orzechów, oleji roślinnych, ziarna i produkty pełnoziarniste jedz jak najczęściej bo to one hamują wchłanianie cholesterolu. Sięgnij również po korzeń lukrecji, który po ususzeniu przybiera żółty kolor i jest 50 razy słodszy od cukru. Ponadto lukrecja obniża zły cholesterol i zapobiega gromadzeniu się tłuszczu. Można ją również nabyć w formie tabletek. Sięgaj również po tofu. Twaróg ten jest otrzymywany z mleka soi, które dostarcza białka o niskiej zawartości cholesterolu, a ponadto zawiera substancje które go obniżają. I tak warto po niego sięgnąć przynajmniej raz w tygodniu zamiast mięsa.