Ale została ostatnimi czasy opracowana dieta DASH przeznaczona dla osób mających problemy z ciśnieniem. Ale walczy ona nie tylko z nadciśnieniem, bo chroni też przed otyłością, cukrzyca i między innymi miażdżyca. Jej głównym założeniem jest Ograniczenie posiłków zawierających sód. W przeciętnym jadłospisie zawartość sodu wynosi około 3500 mg na dobę. W diecie DASH ograniczamy ta ilość do 1500 mg. Posiłki mają mało sodu za to sporo magnezu, potasu i wapnia. Dzięki temu poziom ciśnienia tętniczego powinien zostać uregulowany w pewnym stopniu. W diecie nie brakuje warzyw i owoców, są one źródłem witamin, potasu i magnezu. Należy je jeść przynajmniej trzy razy dziennie. Poleca się szczególnie te niskosodowe. Chudy nabiał też trzeba jeść przynajmniej trzy razu dziennie. Dzięki temu zredukuje się ilość tłuszczu całkowitego. Przy tym jednocześnie dostarczymy odpowiednią ilość białka i wapnia. Mięso, tylko chude, jemy w jednym lub dwóch posiłkach. Głównym źródłem energii powinny być kasze, ciemne pieczywo i makarony. są one dodatkowo bogate w błonnik, dzięki czemu pomagają w trawieniu. Na cenzurowanym są produkty z puszek, wędzonki i konserwy. Słodzone napoje i słodycze ograniczamy do absolutnego minimum. Starannie czytamy etykiety podczas zakupów.